Popularne

Artykuł

Biznes i finanse

Jak pozycjonować w Google? 5 skutecznych wskazówek

Jak pozycjonować w Google? 5 skutecznych wskazówek

Współcześnie pozyskiwanie nowych klientów dla firmy odbywa się w dużej mierze poprzez Internet. By mogli oni dowiedzieć się o usługach firmy gdy wyszukują rozwiązań swoich problemów, potrzebne jest dobre pozycjonowanie strony. Oznacza to, że klient zobaczy naszą stronę wyżej w wynikach wyszukiwarki i zwiększy się szansa, że skorzysta z naszych usług. Oto garść informacji, w jaki sposób zwiększyć skuteczność pozycjonowania!

Unikalna treść i słowa kluczowe

Skuteczne pozycjonowanie jest niemożliwe bez stosowania odpowiednich słów kluczowych. Dzięki nim, po wpisaniu zapytania w wyszukiwarkę, pojawiają się wyniki zawierające właśnie te słowa, a więc w ten sposób nakierowuje się uwagę klienta na witrynę np. sklepu. Aby stosowanie słów kluczowych na stronie dawało rezultaty, należy najpierw znaleźć je za pośrednictwem dedykowanych temu narzędzi. Frazy powinny być rozmieszczone w tekstach naturalnie i bez dużego ich zagęszczenia. Niedopuszczalne jest także kopiowanie treści, gdyż algorytmy Google od razu stawiają taką stronę na niekorzystnej pozycji.

Linkowania zewnętrzne kluczem do sukcesu

Pozycjonowanie stron to nie tylko działania przeprowadzane bezpośrednio na nich, ale też na zewnętrznych serwisach. Dzięki linkom prowadzącym na naszą stronę, roboty Google uznają ją za bardziej godną zaufania, popularną i przydatną dla użytkowników. Można przykładowo zlecić napisanie artykułu sponsorowanego w którym linki do strony będą subtelnie wplecione w tekst.

Usprawnienia SEO jako dodatkowe wsparcie pozycjonowania

Czasami standardowe zabiegi SEO, czyli optymalizacji dla wyszukiwarek, nie wystarczą. Poza słowami kluczowymi czy unikalnością treści, to sama struktura strony wpływa korzystnie lub negatywnie na jej pozycję. Zaawansowane techniki pozwalają wpływając na kod źródłowy strony poprawić jeszcze jej pozycjonowanie, co dla przeciętnego użytkownika będzie niezauważalne. Działanie te także będą obejmować na przykład funkcjonowanie strony w różnych wersjach językowych i na różnych przeglądarkach.

Przyszłość leży w urządzeniach mobilnych

Czasy gdy większość osób korzystała z Internetu na komputerze minęły i wraz z upowszechnieniem się smartfonów, także projekt stron pod nie musiał się rozwinąć. Mniejsze ekrany wymuszają zupełnie inny układ strony, elementów interfejsu, tekstu i elementów interaktywnych. Warto mieć to na uwadze tworząc stronę, gdyż w pozycjonowaniu pod uwagę brane są w dużym stopniu także tego rodzaju przystosowania do urządzeń mobilnych.

Lepsza prędkość to lepsza pozycja na stronie

Choć nie jest to oczywiste, Google sprawdza także szybkość ładowania się stron. Trudno się temu dziwić, gdyż jest to jeden z podstawowych elementów wpływających na komfort korzystania z niej. Szybka strona zachęca do częstych odwiedzin, a jest to szczególnie istotne w sklepach internetowych, gdzie klient często musi odwiedzić dziesiątki podstron. Jeśli taki sklep będzie działał wolno, to z dużym prawdopodobieństwem klient porzuci tam zakupy i skorzysta ze strony konkurencyjnej.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *