Popularne

Artykuł

Biznes i finanse

Czym jest SEO PR i jak możesz go wykorzystać w swoim sklepie internetowym?

Czym jest SEO PR i jak możesz go wykorzystać w swoim sklepie internetowym?

Jeśli prowadzisz sklep internetowy i chcesz być widocznym w internecie, nie wystarczy, abyś dostosował szatę graficzną, grafikę i opisy produktów.  Zadbaj także o SEO PR.  Czym jest SEO PR? Jak je stosować? Podpowiadamy o tym poniżej.

Co to jest SEO PR?

SEO PR  to połączenie dziedzin Search Engine Optimization i Public Relations, które wspierają pozycjonowanie sklepu internetowego (także marki) w Internecie. Podczas korzystania z SEO PR są używane materiały PR nasycone słowami kluczowymi. Składają się na niego także działania:

  1. Analiza treści, które pojawiają się w wyszukiwarce po wpisaniu fraz kluczowych związanych z nazwą marki
  2. Content Marketing i publikowanie treści w obcych serwisach
  3. Prowadzenie profili w social mediach np.: Instagram, Facebook, Tik Tok
  4. Monitorowanie działań, które zostały podjęte w wyszukiwarce

Jakie narzędzia warto wykorzystać podczas działań SEO PR?

Podczas przeprowadzania działa SEO PR dla swojego sklepu internetowego, powinieneś korzystać z narzędzi, dzięki którym zbierzesz niezbędne dane. Wśród nich warto wymienić:

Narzędzia do analizy słów kluczowych

Korzystając z narzędzi do analizy słów kluczowych, dobierzesz frazy, które powinny zostać umieszczone w materiałach. Do narzędzi umożliwiających analizę słów kluczowych należą m.in. Planer słów kluczowych od Google, Ubersuggest, Aswer the Public i Buzzsomo.

Narzędzia do monitorowania

Za pomocą narzędzi do monitorowania będziesz mógł śledzić materiały i wzmianki na temat swojego sklepu internetowego. Jednym z nich, które możesz wykorzystać jest: Brand 24. Przydatnymi okazać się także Google Alerts i Ahrefs Alerts.

Jak krok po kroku przeprowadzić działania SEO PR?

Podjęcie działań SEO PR nie ogranicza się tylko do analizy słów kluczowych. W czasie tworzenia materiałów powinieneś określić grupę docelową. Powinieneś dowiedzieć się o co pyta i czego szuka grupa docelowa. Przeanalizuj jakie miejsca w sieci najchętniej odwiedza, dzięki temu stworzysz listę miejsc i narzędzi, które będziesz mógł wykorzystać w czasie promowania materiału.

Następnie stwórz listę fraz kluczowych, wykorzystaj do tego dostępne narzędzia. Podczas tego etapu przeanalizuj statystki strony, dzięki nim dowiesz się, jakie frazy wykorzystują odbiorcy, kiedy trafiają na Twoją stronę. Wybierają słowa kluczowe, weź pod uwagę: nazwa firmy + opinie i nazwa firmy + kliencie, nazwa firmy + portfolio itd.

Stwórz nową treść lub zoptymalizuj istniejącą na stronie. Zastanów się nad tym, jakich informacji możesz szukać Twoja grupa docelowa i uzupełnij materiały o nie. Możesz wziąć pod uwagę najczęściej zadawane pytania i sformatować tekst, zmienić wcześniejsze nagłówki lub umieścić w nich linki.

Kolejnym działaniem, które możesz podjąć w ramach SEO PR jest publikacja treści. Podczas niej możesz wykorzystać:

  • firmowe serwisy,
  • blogi firmowe,
  • biura prasowe,
  • portale branżowe,
  • serwisy społecznościowe

Promuj treści, linkuj do nich ze swojego serwisu, bloga. Możesz wykorzystać linkowanie także na forach i profilach społecznościowych.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *